Assalamualaikum!
instagram / twitter / facebook
← lapuk baru →’
Haram ke halal ke haram jadah?
Saturday, May 2, 2015
"Hai saya Linglung," gua hulur salam. Ajun buat muka pesen orang nerveous.

"Bapak saya cakap tak boleh salam dengan budak laki. Dia kata haram," jelas Ajun penuh jujur. Bukan main-main punya gaya.

Itu jam juga gua rasa macam nak menggelupur bawah seat bas sekolah. Sumpah gua ingat babi saja yang haram dipegang.




HAHAHAHA! Aku yang tengah membaca ni pun macam nak menggelupur bawah katil. Salah satu petikan dalam Sperma Cinta oleh Aisa Linglung keluaran Lejen Press. Seriously worth the read. Banyak cerita pasal benda lama, but olahan dia buat aku terhibur dengan gaya bahasa yang dia lontarkan yang dia gunakan. Buku ni dah lama keluar actually, tapi ni baru dapat baca thanks to a friend who lend me this. You guys should get it now!




Labels:


“Kalau kau bagitahu semua benda,
kau tak payah nak ingat apa-apa.”
-Auf Iylia Sarbani-