Assalamualaikum!
instagram / twitter / facebook
← lapuk baru →’
merentas segalanya.
Sunday, October 6, 2013
Food. I want food. Food food. I want food.

Where else you could buy a cheaper version of Starbucks, BaskinRobbin, Big Apple, KFC, Famous Amos and other curlass curlass ni? only in...







Stop cite ni dulu, kita rewind dulu what has happened today.
Woke up at 6. Solat subuh. Turun ke PKP setting itu ini untuk para peserta kolej. Merentas kampus pun bermula. Lucky me, dapat lah jugak 300 something daripada 900++ yang took part hahaha
Habis around 11.00 AM gitu. 
Then acelli aku dapat mesej. Mesej daripada geng Perkasa Johor, diorang ada buat Festival Zapin Universiti(FEKAZ), tapi disebabkan aku dah lama tinggal zapin menyapin ni dan masa tu aku dalam keadaan lapar tahap dewa. Aku pun bergegaslah ke Mines. Mines je pun, budak UPM kisah apa. Ye dok? 
Aku ke sana sorang je. Sorang macam biasa. Nak ajak girlpreng, girlpreng pun tak ada. Tak cukup hebat lagi untuk ada girlpreng preng ni. Lagi senang untuk aku pergi ke tempat yg aku nak tuju, lagi senang untuk aku ke sana ke sini tanpa ada yang mengarah. Lagi tak membazir masa aku untuk tunggu itu ini itu ini. Lapar kot? hahaha

Malas nak taip panjang-panjang. There, i bought:
1. Hazelnut Choc Tok Abah (boboiboy).
Biasa beli cappuccino frap sampai RM17 satu cup. tapi Tok Abah punya, Terbaik! Sampai 3cup aku tibai.  3 cups and only RM3 for each cup.

2. Icecream mende entah. Tempatan punya katanya. 2cups for RM3. 

3. Alpella ring dengan Hellas choclate bar.

4. Sosej (tak tau brand apa, tapi sedap! ada rasa nangka dengan rendang) 3-4 cucuk jugak dibelinye.

5. Air durian. peh ini sedap tahap dewa dewa air. 
Satu cup RM2 tapi dia punya ibu dia, satu jar kecik tu RM35. Mahal, baru je pasang impian nak buat kt bilik lepas tu meniaga sekali dengan Roti Sosej Hanis Iylia. Ciss 

6. Cotton candy. 

7. Pizza amende entah. Tak ingat dari mana dengan brand apa. Sedap dan sangat sedap.
Sikit pun tak sama macam Pizza Hut or Dominos. 1 slice je. Tangki aku belum sampai tahap "besar bapakk" hahahaha Aku tak rasa macam makan pizza pun sebab topping dia penuh! Perisa rendang rasanya aku pilih? hahaha suka sangat rendang ayam aku ni :)

Rasanya tu je kot, and yang lain aku makan yg tester je lah. Macam macam ada dan aku pakai sumbat je dalam perut ni. DAN ternyata masih slim. Jealous tak? hahaha!

Dah habis makan tu ini, seterusnya tu lah tujuan utama aku pergi Halfest 2013 ni. Nak tau apa? jeng jeng jeng *drum rolls*



Kufi Store.








Cantik kan? Sape kata tak cantil memang nak kena sebat.
Seriously, aku memang minat benda ni. Khat Kufi Murabba'.
Datang store ni sebenarnya nak propose founder dia abang suhaili untuk mintak diorang buat pameran masa Putra Canselor Carnival atau common name nya orang selalu sebut as PCC. Tak tau PCC tu apa? Malas nak taip panjang-panjang, click button ni dan ni hahaha
Talk this and that, now i know yang abang suhaili ni alumni Kolej Canselor. Aku macam tak sangka jugak lah kan? Dia batch 1999-2003. Lama teramat, aku masih budak mentah sekolah rendah ._."
Lama jugak lah beborak dengan dia. Dah lah berlari satu upm pagi tadi, pulak pusing satu MIECC Hall tu. haaa nasib dia bagi kerusi. And yes he said this "tahun depan lama lagi tu auf, awal nya planning korang ni? konfom konfom abang cakap free time ni. Tapi tak pe. Ada apa apa, contact je abang. Nak free gift bagi ke kekasih pun abang tak kisah." hahaha kuang ajo! Ke laut pulak dia :D

So that's all i guess. Oh yeah esok dah hari isnin. Tones of Tests and one game left against K6.
Moga semua berjalan lancar dan dipermudahkan, amin.
Thank you guys for reading this crap.
Assalamualaikum :)

Labels:


“Kalau kau bagitahu semua benda,
kau tak payah nak ingat apa-apa.”
-Auf Iylia Sarbani-