Assalamualaikum!
instagram / twitter / facebook
← lapuk baru →’
hari hari tak seberapa sempurna
Sunday, June 17, 2012
alhamdulillah , cukup seminggu aku kerja .
7 hari .
3 hari jadi newbie , 4 hari seterusnya aku jadi pekerja yang professional . ecehh . hahaha . well bila aku start kerja ni , time tu lah apa segala yang parent aku bagi nasihat tu dulu terngiang-ngiang kat dalam kepala aku . ye la . sekarang ni , i prefer to be alone . lagi bagus . tak kacau hidup sesape pun :) ekk , apa tadi yang aku nak kata ? em . yea , 
baru aku tau macam mana rasa seorang bapa mencari nafkah untuk keluarga . susah kot ? so pandai-pandai la hargai diorang . please .

buat masa sekarang ni , aku dah hilang tempat mengadu aku . tak pe lah , dia boleh jaga diri dia dan aku boleh jaga diri aku . so sekarang , blog ni lah jadi tempat aku meluahkan segala isi hati aku :) habis kau blog , aku rogol kau cukup2 XD GAGS . hahaha .

cakap pasal kerja , kerja kt jakel ni biasa ja . gaji pun ciput . tapi cukup lah cari pengalaman . and hell yea aku rasa aku pernah baca some quote pasal ni . "pengalaman membawa kearah menghargai , menghargai membawa kepada kejayaan" . entah mana aku dapat ni pun tak ingat . sekarang ni kedai kain , brapa minggu lagi aku dah cakap nak berhenti and nak tukar keje lain . tutti mutti ke , kfc ke . saje saje je daripada aku terperuk kat rumah doin nothing kan ? haha . kat jakel sini pun okay je . yang lelaki pun sempoi . aku je la kot yang tak layan sangat . malas lah nak layan gedik-gedik ni -.-" ape ek diorang kata , menjero menjero . ada siapa tau ? hahaha .
kalis , zul , ijul , naim , amir , wak , adam , ayied . ruggerd gila even keje kedai kain kot ? mati-mati sekama ni aku ingat kan yang keje tempat kain cuma orang cun cun je XD *tak termasuk aku*
yang perempuan ? aku kenal supervisor aku je . kak sam nama dia . hahah . kejam kan aku ? hari first bukak bil , aku cuma dapat RM99 je :/ sikit yang teramat . second day , boleh lah up sikit . RM430. well today aku paling berbangga . sampai RM 1890 ! kuikuikui . tak percaya jugak . haha . penat kot layan sorang customer sampai dekat 2jam ? nasib baik berbaloi dia beli kain sampai RM800 lebih =.=
alhamdulillah :)


so nak dekat 12 dah ni . lepak kt mamak , bola !
adios and gracias for reading .

Labels:


“Kalau kau bagitahu semua benda,
kau tak payah nak ingat apa-apa.”
-Auf Iylia Sarbani-